söndag, maj 16, 2010

Regn

Regnet smattrar pa husvagnens tak. Det blir med stor sannolikhet ingen farklippning idag. Eftersom vi klipper utomhus sa ar det inte sarskilt behagligt att klippa om det regnar, och sa halkar man pa golvet. Husvagnen ar kall varje morgon, for det finns inget element som varmer upp den. Vi har inga kokmojligheter heller, for spisen funkar inte. Och inget rinnande vatten. Och ingen fungerande toalett. Husvagnen bestar av tva sovrum, jag sover i ena och Brad i andra. Jessie sover pa golvet i koket. I toalettrummet har vi farklipparutrustning. Vi har toalett och dush i ett separat rum hos Neil.

Igar var vi lediga. Brad och Jessie blev aspackade och hoga. Manga farklippare dricker mycket och tar droger, dessa ar inget undantag. Jag tog det lungt for att spara mig for nasta dag. Kollade pa filmen Inglorious Basterds. Filmen var ok, men jag ar inget fan av Quentin Tarantino direkt.

Jaha, det blir visst jobb idag. Jag fick just reda pa att en bonde har torra far i en lada av Neil. Sa Brad har akt for att hamta Jessie nagonstans som fick ett ragg igar och sen ska vi klippa. Det ar bra, for jag vill ju tjana pengar. Ska jag vara arlig ar det inte direkt trevligt att vara har, jag ar ensam, jag har trakigt och jag jobbar hart.. Jag borjar faktiskt trottna pa detta kringflackande liv, att leva som en nomad utan nagra bekvamligheter, jag langtar hem. Det som driver mig ar att bli battre pa att klippa och att tjana pengar.

3 kommentarer:

  1. Tjabba

    Alexander Lundvall här.
    Ringde imorse för att kolla om du var i Sverige men läser nu att du är i England.

    Nä morsan o farsan ska till Uppsala på fest och jag hade funderingar på att hänga på och kolla läget. Den 18 juni.
    Men jag antar du stannar i England ett tag?
    Låter som ett riktigt knegarjobb det där. Tjänar du så bra att du tänker fortsätta med det?

    Höres
    /Alexander

    SvaraRadera
  2. Tjena Martin,

    Här kommer ett energipiller till låt från ett av tidernas bästa soundtrack. Det låter som om du kan behöva en liten boost. =) www.youtube.com/watch?v=iGyfD913WwE

    /Mikael B

    SvaraRadera
  3. hej martin! några dagar sen ditt senaste inlägg, men det låter förbannat tufft. du är en kämpe, men är det för jävligt tycker jag du ska vända hem. var förnuftig och slit inte ut dig! hoppas det blir bättre./erik

    SvaraRadera

Kommentar